IFFR Persbericht: Welcome to Planet IFFR!

De 46ste editie van International Film Festival Rotterdam in 2017 staat in het teken van ‘Welcome to Planet IFFR’. Het Rotterdamse ontwerpbureau 75B ontwierp voor de negende keer het campagnebeeld.

International Film Festival Rotterdam bestaat al vijfenveertig jaar uit vele elementen: filmmakers, film, publiek, professionals, sponsors, awards, vrijwilligers, de stad Rotterdam. Samen vormen deze elementen Planet IFFR. Het is geen fysieke plek, maar een symbool voor een staat van zijn: de openheid waarin men verrast kan worden door ontdekkingen en ontmoetingen in cinema. Planet IFFR is de plaats waar men vanuit alle windstreken en diverse achtergronden samenkomt en andere of nieuwe zienswijzen verkent. Waar het publiek geïnspireerd raakt om te zien, te luisteren en om gehoord te worden.

IFFR is, evenals een draaiende planeet, 365 dagen per jaar in beweging. Die constante beweging staat voor onze voortdurende ambitie om te verrassen en te ontdekken en karakteriseert IFFR als organisatie en als merk. Met cinema in al zijn vormen als leidraad, verbreden de vele films en hun makers de blik op ons universum en op onszelf. Ook heeft IFFR een niet aflatende ambitie om te vernieuwen en is daarom op tal van gebieden het gehele jaar actief: van Video on Demand en de maandelijkse KINO-filmavonden, tot het ondersteunen van de productie van films.

Festivaldirecteur Bero Beyer: “Op Planet IFFR is iedereen welkom, van bezoeker tot filmmaker, van dagjesmens of toevallige voorbijganger tot filmfanaat. Iedereen is vrij om de planeet te verkennen, in alle richtingen. Onderzoek de krochten, beklim de pieken en durf ook een blik in de dalen te werpen. En wie weet worden er de komende jaren wel nieuwe gebieden ontgonnen die nu nog terra incognita zijn.”

Trailer IFFR 2017

Het campagnebeeld ‘Planet IFFR’ werd ontworpen door het Rotterdamse ontwerpbureau 75B. Het inmiddels iconische tijgerlogo werd vertaald naar drie dimensies waarin het veelzijdige karakter van IFFR terugkomt als kleurrijke planeet. Het design weerspiegelt een organisch en charmant geheel, waar naast in kaart gebrachte domeinen ook onontdekte gebieden rijp zijn voor exploratie. De campagne wordt ook dit jaar weer doorvertaald naar een feestelijke limited edition van de Warsteiner-bierfles, die tijdens het festival verkrijgbaar is.